Tipule/tipo,lasă-te de fumat!

Este subiectul meu preferat de ceartă,aș putea vorbi despre asta zile întregi.Prefer uneori să nu o fac,pentru că nu-mi place să mă cert.Eu sunt cunoscută ca fata care nu a fumat niciodată în viața ei,e un fel de “brand” al meu.N-am nimic cu oamenii care fumează,doar consider că nu e bine pentru ei să facă asta.S-a demonstrat că persoanele care sunt predispuse la fumat prezintă de fapt probleme de comportament,cum ar fi timiditatea,dorința de a ieși în evidență sau lipsa de încredere în sine.Asta zic psihologii,nu eu,dar sunt oarecum de acord.ImageCel mai puternic argument pe care îl duc în această “discuție” este că fumatul nu aduce absolut niciun beneficiu. Am stat să mă gândesc de multe ori la efectele sale benefice,dar în zadar.Niciun beneficiu.Nici măcar unul.Zero.În termeni medicali avem următoarele motive: o țigară fumată îți invadează corpul cu 4.000 de substanțe nocive în corp,fumul lasă particule pe dinți care îi îngălbenește și îi distruge,iar nicotina  îți slăbește imunitatea,îți crește tensiunea,bătăile inimii și ești expus unui risc ridicat de atac cerebral.Ți-ar plăcea să devii o legumă? Nu cred.În plus,nicotina pătrunde în creier, unde, se joacă frumușel cu nivelul tău de dopamină(neurotransmițătorul care îți asigură starea de bine),iar după ce te simți relaxat de la o “ț”,corpul tău cere încă una și încă una și poți ajunge să ai sindromul de sevraj nicotic,știți ce-i ăla sevraj,sper.Dacă nu,amintiți-vă de Nicușor de la Brăila.După aceea,mai avem banii.Atât de mulți.Știați că în 5 ani de fumat cheltuiți atâția bani încât dacă nu ați fi fumat,v-ați fi putut cumpăra o mașină?Înafară de bani și sănătate,afectați și sănătatea altora.De fapt,ăsta nu-i motiv,dă-i dracu’ pe alții,am uitat că sunt egoistă.A,și am uitat de cancer.Ăla te pândește mai ceva ca un stalker. Am avut numeroase argumente de genul: “da’ există oameni care fumează nu știu câte pachete pe săptămână și n-au pățit nimic!”.Întradevăr,există posibilitatea să fii ok,dar ești tu sigur în care procentaj te încadrezi? Deci,da,chiar sunt oameni care fumează ca turcii și n-au nimic.De exemplu,un bunic de-al meu  fuma două pachete de țigări pe zi.Nu avea stres omul.A murit de cancer la plămâni acum două săptămâni.Avem sănătatea și banii ca motive,zic eu,excelente,dar e decizia fiecăruia până la urmă ce și cum face.I was just sayin’.

Leave a Reply

