Constipația. Ahem.

E nașpa când ai un dop acolo. Nu e de râs, serios. Mulți se confruntă cu această situație căcăcioasă. Sau mai bine zis, non-căcăcioasă, care e din ce în ce mai întâlnită în țările dezvoltate (să zicem că pe lângă Somalia, suntem dezvoltați, avem KFC, ce pana mea?). Ce presupune constipația? Un intestin puturos. Haha, adică leneș, gata cu glumele. Deci, un intestin leneș, scaune dureroase și dificil de…evacuat. Înafara faptului că dă o dispoziție generală proastă, poate conduce și la alte probleme, gen hemoroizii. ImageV-am speriat deja? Să continui? Hai că o să continui: uneori constipația poate fi semn și al unei afecțiuni intestinale mai complicate. Ultima fază a procesului digestiv se petrece în  colon sau intestinul gros, lung de 1.5 m și populat cu miliarde de bacterii și alte microorganisme, cunoscute sub numele de floră intestinală. Un echilibru corect între microorganismele din flora intestinală previne atât constipația, cât și surioara sa mai slobodă la gură, diareea. Deci normal e să facem caca cel puțin odată pe zi. De regulă, alimentația e cauza constipației. Aliații…căcuțului sunt fibrele, exercițiile fizice și multă apă. Mai poți fi constipat și de la anumite medicamente pe care le iei, gen analgezice, pilule contraceptive sau antibiotice. Deci ce să facem? Trebuie să mâncăm fibre, să renunțăm la alimentele procesate și bogate în grăsimi. O metodă pe care am găsit-o folositoare, a fost introducerea de semințe de in în bolul meu cu cerealele de dimineață, dar și a tărâțelor de ovăz sau orez. Cafeaua este, desigur, un “cacalizator” foarte bun, adică merge treaba cu ea destul de bine. Fiți atenți și la cantitatea de magneziu pe care o băgați la valiză pentru că și ăsta ajută( consumați nuci, semințe, fasole, cereale integrale). Beți zilnic mininum opt pahare de lichide pe bază de apă, pentru a face scaunele moi și ușor de dat afară.

Tratament

1. Comprese– dacă punem alternativ comprese calde și reci pe abdomen ne putem stimula intestinele. Încercați cu două prosope ude.

2. Factorii psihologici- de la stres, putem deveni constipați sau…invers.

3.Dieta– Haha! Încercați faza cu semințele de in și adăugați-le și în iaurt. Dupa cum spuneam mai demult iaurtul e bun pentru sistemul digestiv. Luați o linguriță de miere zilnic pe stomacul gol, face și aia mici minuni.

4.Fitoterapia (adică terapia naturistă)- încercați ceaiul din lemn dulce, ghimbir, rădăcină de păpădie sau brusture. Preferatul meu este usturoiul, sau mai bine zis, capsulele de usturoi, luate de trei ori pe zi timp de o săptămânImageă,care te vor aduce pe culmile…um…știți voi. Mai puteți încerca cu niște suc de mere și struguri, care ajută și ei la eliminarea “diavolului”.

5. Pastilele– Last resort. Nu e ok să luăm laxative, decât în cazurile în care chiar nu se mai poate, pentru că luate pe termen lung, irită  mucoasa intestinală și dau dependență. Tranzactiv e relativ bun, e din plante, nu dă dureri, își face treaba dacă este folosit cu moderație. O altă soluție, mai puțin plăcută sunt supozitoarele cu glicerină. Sunt neplăcute, dar…merg direct la…țintă.

Acestea fiind spuse, căcare plăcută și dacă am uitat ceva, nu ezitați să comentați mai jos!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s