Despre sora constipației, diareea.

După cum vă spuneam în articolul anterior despre constipație, și diareea este un subiect destul de serios. Adică e căcăcioasă rău treaba (ați prins-o pe asta, nu? ). Majoritatea dintre noi suferă de asta la un moment dat. Ce presupune? Ea constă în evacuarea frecvente a unor scaune lichide sau moi. Când e lichidă treaba, deja e nașpa. Se întamplă când băgăm în noi ca sparții și mâncarea traversează prea repede tractul intestinal ( mațele, alea), cel mai des din cauza unei infecții. De data asta, dacă mai țineți minte( la constipație era sistemul puturos), intestinele nu sunt puturoase (deși, e discutabilă treaba, depinde ce înțelegem prin cuvântul “puturos”), ci fac pe Speedy Gonzalez și ne rup binidităt. Episoadele de diaree acută, care durează de la câteva ore până la o săptămână, sunt deseori efectul toxiinfecțiilor alimentare cauzate de infecții virale sau bacteriene. Devine distractiv când este însoțită de vărsături, crampe abdominale (atunci când o simți din interior că vine, știți voi, ați experimentat-o cel puțin odată), balonare, gaze ( naturale, desigur) și o ușoară febră. Alteori, diareea poate fi declanșată de o sensibilitate la mâncare sau poate fi efectul secunImagedar al unor medicamente. Confruntați în mod frecvent cu această situație puturoaso-căcăcioasă, ne trădează semnele unor probleme cronice, cum ar fi sindromul colonului iritabil (despre care voi scrie un articol special, afecțiune deseori întâlnită în zilele de azi), inflamație a colonului, glandă tiroidă hiperactivă sau o afecțiune legată de stres. Putem preveni acest război interior, spălându-ne des pe mâini și uscându-le cu șervețele umede, nu la uscătorul cu aer cald, unde pot exista microbi. Alt sfat, redundant, de altfel, poate fi să nu mâncați stricat. Înafara faptului că vă apucă pandaliile, vă mai apucă și alt fel de pandalii (if you know what I mean). Spălați fructele și legumele bine, curățați bine locurile în care mâncați și unde depozitați mâncarea, beți multă apă și fiți igienici, ce căcat (haha, acum am observat că am folosit expresia asta într-un articol despre căcăt) vă învăț eu la vârsta asta cum să fiți curați? Le știți și voi pe astea.

Tratament

1. Prevenirea deshidratării– Beți muuuultă apiță, fără cafea sau alcool. Beți și ceai de mușețel, mentă, fenicul, cimbru sau ghimbir. Sucul de coacăze negre e bun și el pentru că reduce inflamația intestinală.

2. Regim– Îmi pare rău, shaorma și KFC are off the table. Știm cu toții povestea fratelui KFC și năpasta sa adusă asupra mațelor noastre. Indic pâinea prăjită, cu puțin unt și o canImageă de ceai. Cartofii fierți, tot cu puțin unt și puțină brânză ușoară de vaci. Orezul este din nou un “anticacalizator” foarte bun. Și veșnica banană.

3. Pastile– Eu, din proprie experiență, port în portofel o pastilă micuuuță de tot și foarte eficientă, numită Imodium. Când crampele vor apărea, ia Imodium și căcarea va dispărea. Alta nici n-am încercat, că știu că asta e bună. E bună răăăău.

4.Spital– Dacă nu trece, spitaluuuuuuuu’.

Acestea fiind spuse, tranzit intestinal normal vă doresc! Aștept întrebări, dacă n-am fost destul de clară.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s