De ce e sănătos uneori să fii prost

Aseară nu am avut somn, așa că am avut timp să mă gândesc la tot felul de tâmpenii. Astfel, mi-a venit această idee în cap. Pentru că blogul meu e legat de sănătate, am ales pentru acest articol sănătatea mintală. În ultima vreme, m-am gândit îndelung, oh, da,  la prostie. E bine să fii prost? E bine să faci pe prostul? E sănătos? Am să lămuresc problema din punctul meu de vedere. Gâza mea de pe creier din ultimii ani, m-a convins că nu e bine să-ți arăți adevărata inteligență. Pentru că oamenii se învață, te văd interesat, te văd pe fază, te văd că mai știi chestii. Apoi îți f*t mințile. “Ia să-l întreb pe ălă, că e deștept, sigur știe!!”, “Ia să pun tot felul de întrebări complet idioate ca să scot deșteptul din minți “, sau, preferata mea, “Ia să apelez la serviciile deșteptului doar când am nevoie de el!! “. Ce-mi mai plac oamenii care te caută doar când au nevoie. La fel de mult precum îmi place șaorma.

În plus, oamenii proști sau cei care fac pe proștii, sunt mai puțini stresați. Ei nu se stresează cu nimic, niciodată. Pentru că nu-i ajută mintea la stres. Chiar mai mult de atât, sunt studii care atestă că oamenii cu nivel de inteligență ridicat mor mai repede. Geniile astea neînțelese, Eminescu, Mozart, toți au murit de tineri. Eu cred că motivul este stresul. Să fii deștept nu e ușor. Să fie prost, oricine poate. Este, deci, stresant să te ducă bibilica. Oamenii deștepți trebuie să ducă prostia altora în cârcă, să o împingă la deal precum Sisif, ca mai apoi să o ia de la capăt. Oamenii cu intelect se stresează, au insomnii, gândesc excesiv, analizează, întorc căcaturile pe toate părțile, găsesc soluții, se agită și deseori înnebunesc. Proștii sunt cei care profită, ei sunt cei care trăiesc mult, care n-au treabă, care sug cu paiul viața din cei superiori intelectual lor.

Ce e cel mai grav, e că proștii sunt peste tot. Sunt ca o infecție, ca septicemia, te omoară în final. În facultate, văd tot felul de specimene (și prin oraș, facultatea nu e o treabă exxxclusivă), care te frapează cu tâmpeniile pe care le debitează. Sunt ATÂT de proști încât îți dau impresia că sunt de fapt, deștepți. În plus, îi păcălesc uneori și pe cei intelectuali, care se minunează de replicile lor pline de imaginație, de prostiile pe care le scot pe gură, încât te fac să gândești că trebuie să fii foarte smart să scoți așa ceva din creieraș. Astfel, proștii jonglează, geniile se minunează. Pe bune. Le zic în așa fel, stresează deșteptul, care se miră de mizeriile scoase pe cale orală de către prostImage. Prostul este atat de prost, încât uită chestii mereu. Deșteptul nu uită niciodată, oh, el nu uită, el stă și întoarce problema pe o mie de părți și își vomită creierii. Cine e fraierul de aici?

În concluzie, m-am hotărât să fac pe proasta. Eu nu știu nimic, niciodată. Eu nu vorbesc fluent nicio limbă străină, în niciun caz nu mă pricep să lucrez pe calculator, n-am practic, niciun talent. Sunt mediocră. Nu-mi mai pișă nimeni mințile cu întrebări de căcat, solicitări idioate, întrebări fără răspuns. De ce? Păi ați văzut voi vreodata pe cineva care să întrebe prostu’? Dracu’ are treabă cu prostul. El are treabă doar cu sine. Nu-l stresează nimeni. Dacă am dat impresia că mă cred deșteaptă, îmi cer scuze, dar sunt. Nu e autoapreciere, am fost la psiholog să aflu. Problema, e că poate uneori mi se exagerează cunoștințele. Și atunci apare stresul. Vine prostul, îmi ia răbdarea. Deci e perfect sănătos să fii prost/ să faci pe prostul. Trăiești mai mult. În liceu, fostul meu diriginte, Dumnezeu să-l ierte, ne-a întrebat odata: “E bine să faci uneori pe prostul?”. Dacă ar mai fi fost în viață, aș fi pus mâna pe telefon și l-aș fi sunat să-i ofer răspunsul meu la această întrebare, răspuns găsit de-a lungul anilor, cu sudoarea minții: Da. Uneori e bine să faci pe prostul, ba mai mult, e chiar indicat.

4 thoughts on “De ce e sănătos uneori să fii prost

  1. Pingback: Experimentează la Festivalul Filmului Experimental | Corina Lăzărescu

  2. Pingback: Deştepţii sunt proşti în afaceri «

Leave a Reply

