Povestea grupelor de sânge- Partea 1

Pentru că grupele sanguine mă fascinează foarte tare, dar și la cererea publicului, m-am hotărât să le încep povestea. Pentru că sunt atât de multe de spus, le-am împărțit istorioara în patru părți. Am să vorbesc despre ce presupune fiecare grupă, la ce boli este predispusă (conform unor diverși cercetători și medici), dar și ce regim este potrivit fiecăreia. Dar să începem cu începutul.

În anul 1901, omul de știință american, Karl Landsteiner(îl mai știți pe ăsta, da?), a identificat varietatea grupelor de sânge. El a descoperit patru grupe diferite, pe care le știți, dar le repet – O1, A2, B3, AB4. În România cea mai comună grupă de sânge este A( 43%),după care O( 33%), B(16%) și AB (8%).Donorul universal este O1, iar ălă de ia cu ambele mâini (și mâna greblă se făcu) de la toată lumea este AB4.

Vă puteți afla grupa de sânge dacă mergeți la analize sau dacă știți grupa de sânge a părinților și dați cu banul. Asta dacă nu ați fost făcuți cu poștașul. Eu am știut ce grupă am de dinainte să-mi fac analizele: O1. Cum? Păi, din perspectiva mea, e grupa fraierilor, dă la toată lumea, dar nu primește decât de la cei ca el. Exact ca și mine, deci ne potrivim. Aveți aici jos lista cu grupele și posibilele lor combinații. Sper să nu arunce nimeni în mine cu roșii dacă află că a fost adoptat. Am mai auzit cazuri.

Grupa părinților Grupa posibilă- copil Grupa imposibilă- copil
A & A A, 0 B, AB
A & B A, B, AB, 0
A & AB A, B, AB 0
A & 0 A, 0 A, AB
B & B B, 0 A, AB
B & AB A, B, AB 0
B & 0 B, 0 A, AB
AB & AB A, B, AB 0
AB & 0 A, B AB, 0
0 & 0 0 A, B, AB
2 thoughts on “Povestea grupelor de sânge- Partea 1

Leave a Reply

