Despre dietele raw și viața dusă în umbra pisicii negre

La cererea publicului, am ales să vorbesc astăzi despre dietele raw. Recunosc, nu eram extrem de informată în ceea ce le privește, adică știam despre ce-i vorba ca și concept în mare parte, dar a trebuit să mă documentez serios ca să vă explic și vouă așa în stilul meu “pișicher “. Nu vă mai omor pasiunea cu poezii, că am văzut că nu vă prea place cultura. Dar înainte de toate, trebuie să vă amuz cu experiența mea de jinx a.k.a. black cat. Pentru că astăzi mi-am dorit orice altceva decât să învăț pentru parțialul de mâine, Dumnezeu nu a făcut altceva decât să asculte. Asta, dar era din nou rândul Lui să facă mișto de mine. Pentru că am preferat activitățile practice în fața învățăturii, am primit-o bine de tot. Mama are o vorbă: “cine n-are de lucru, își face!”. Așa că hotărâtă să spăl maldărul de vase, am dat drumul la apă ca să se încălzească până eu m-am dus să bag hainele la spălat( ca o fetiță harnică și cuminte ce sunt). Când m-am întors după vreo 3 minute în bucătărie, am fost martoră la prima cascadă săritoare artificială, homemade. Printr-o extorsiune a faptelor inițiate într-un mod ingenuu și absolut exhaustiv, bla bla, apa a făcut un jetuleț într-un bol făcut turn și de acolo a sărit pe niște lingurițe, care au făcut și ele un jetuleț, care într-un final a ajuns băltuță pe jos. Știu că pare trasă de păr situația, but welcome to my life. Bonus, apa a intrat în sertare și a trebuit să scot tot și să șterg. Bonus bonus, m-am udat la picioare și mi-am agățat bluza într-un plastic. Planul meu era simplu: spală vasele, bagă hainele în mașină, scrie pe blog despre dietele raw. Ca întotdeauna, socoteala de acasă nu merge cu aia din târg. 

Image

Alge

Și acum să vă explic ce e cu dietele astea raw. Este o dietă care constă în mare parte în consumarea de alimente nepreparate și neprocesate. Cică dacă am mânca așa, am avea un super trup, piele frumoasă și viață mai lungă. Părerile sunt împărțite.

Urmarea unei astfel de diete nu este ușoară. Cele mai multe dintre alimentele specifice acestei diete sunt tocate, amestecate, decojite și deshidratate în bucătărie. Aceasta nu este o dietă pentru slăbit, ci este un mod de viață. Unul oribil dacă mă întrebați pe mine. Regimul presupune consumul în proporție de 75% de fructe și legume. Printre tipurile de alimente specifice acestui regim alimentar pot fi enumerate: algele, varza, semințele germinate, fasolea, cerealele integrale, fructe uscate și nuci. Total exclus alcoolul, nicotina și zahărul. Și fără carne, desigur.

Acest vegetarianism dus la extrem susține că fructele și legumele ne ajută să avem o viață sănătoasă, colesterol redus (eu mănânc carne și fierturi și tot am colesterolul către limita minimă) și la menținerea nivelului de zahăr din corp, caca maca,bla bla (aceeași poveste și aici pentru mine). Unele cercetări au dus la concluzia că dacă preparăm alimentele la temperaturi înalte se pierd din nutrienți, ceea ce eu cred că e adevărat. Prin prepararea la temperaturi înalte aceste legume sunt private de substanțele care distrug proteinele din celulele canceroase.Image

S-au mai făcut și studii cu privire la alimentele raw vs. cele gătite. Cică dacă mănânci ca o căpriță, respectiv un berbecuț ți se reduc șansele de a face cancer oral, faringian, laringian, esofagian și gastric. Dar pam, pam, vin și dezavantajele: cei care consumă crudități au avut un mare aport(adică lipsă) de vitamina B12, care este importantă pentru funcționarea nervilor și a celulelor roșii din corp. Deficiența poate duce la anemie și tulburări neurologice. Zincul le lipsește iar, fiind o vitamină cel mai mult extrasă din carne, dar și Omega-3 nu e prea prezentă, că aia vine, mna, de la pește.

Voi ce părere aveți? Ați urma o asemenea dietă? De ce?

P.S. Nu uitați! Ceea ce îți dorești, Dumnezeu îți dă!

12 thoughts on “Despre dietele raw și viața dusă în umbra pisicii negre

  1. nu e chiar asa cum ai prezentat tu dietele raw. te poti informa mai mult de aici: http://www.ligiapop.com/ si http://www.ligiaskitchen.com/. eu sunt vegetariana (in unele zile raw vegana – aceeasi chestie, doar ca hrana nu e preparata la foc) si nu am niciuna dintre carentele amintite. calciu (spanac, mei, orez brun, vlastari, soia, etc.), omega 3 (nuci), proteine (soia, tofu, toate legumele verzi, linte, quinoa, fasole, etc.) daca stii cum sa mananci, esti mai sanatos decat oricine care consuma alimente animale si alte produse. e vorba doar de auto-educare, de vointa si de alegere. 🙂 acum nu trebuie sa fim toti raw vegani. fiecare cu poftele lui, pofte care nu se discuta. 🙂
    dar crede-ma, dieta raw vegana nu inseamna sa manaci doar salate si 3 legume. este plina de varietate si culoare. sunt o mie de combinatii – supe, chiftele, tocanite, torturi, prajituri, etc. – dar preparate sanatos, lucruri despre care poate nici nu ai auzit (eu inainte nu le cunosteam), de aceea chiar te sfatuiesc sa citesti mai mult despre, daca te intereseaza cu adevarat. s-ar putea sa ai o surpriza placuta. 🙂

    • Nu te contrazic, dar trebuie sa consumi unele alimente in exces pentru a echilibra carentele. E normal sa ai o perioada in care corpul asimileaza unele vitamine, dar in alte perioade cum ar fi sezonul rece, ai nevoie de proteinele care se obtin cel mai usor din carne.

  2. Eu am incercat mancare raw vegan – catering de pe http://www.bucurie bunastare hrisca- adusa mancarea la servici. Am fost surprinsa cat este de gustoasa. Mai ales deserturile… sunt excelente! Am mers pe varianta asta de pranz raw cateva saptamani. Dar in rest mancam normal. Din ce am citit eu despre acest stil de alimentatie nu este indicat pt copii si adolescenti, ci mai degraba pt cei de varsta a treia (au metabolismul incetinit si nu ar mai trebui sa consume carne care se metabolizeaza mai greu). Unii nutritionisti recomanda regimul raw pentru o perioada, pt detoxifiere, nu pentru totdeauna. Salatele lor sunt f bune si pentru noi, cei spurcati mancatori de animale nevinovate. Gasesti retete raw pe site-urile de profil.O zi frumoasa!

    • aniroc, sa stii ca mancarea raw chiar este foarte recomandata pentru bebelusi si copii. sunt copii ale caror mame au fost raw vegane pe tot parcursul sarcinii – deci copii aia s-au nascut, au crescut doar cu hrana sanatoasa. este uimitor cat de intelgenti si frumosi sunt, cu un IQ peste medie. exista cazuri cu astfel de exemple. poti citi mai multe aici si pe internet, bineinteles. http://ligiapop.com/2012/07/09/carte-de-retete-raw-food-pentru-bebelusi/ .

    • Da, multumesc de informatii! Stiam ca nu e indicat copiilor, ar fi total anormal, caci lipsesc atatia nutrienti, dar sunt unii care chiar duc o viata in acest mod. Eu una n-as putea. Eventual sa fac un echilibru, nimic mai mult!

  3. eu chiar am urmat dieta Raw si pot sa spun ca mi-a schimbat viata!
    In ce sens?
    pur si simplu mancam haotic si mancam orice – nu tineam cont de ce bag in gura; dupa ce am inceput sa urmez aceasta dieta, am inceput sa ma simt tot mai usoara si mai supla! Am slabit 7 kg in 2 luni iar acum urmez un regim de alimentatie sanatos!

    • Sunt complet de acord cu aceast regim de viata, dar in sensul unei diete mai mult, pentru detoxifiere, nu ca regim total de viata. Bravo ca ai reusit sa slabesti, dar mai mult de atat, bravo ca duci o viata sanatoasa si echilibrata!

Leave a Reply

