Vitamine pe înțelesul tuturor

ImagePentru că tot pălăvrăgesc despre vitamine și nutrienți, ba în sus, ba în jos, mi-am dat seama că nu am explicat lucrurile de bază despre acestea, de unde provin, unde le găsim și la ce folosesc. Așa că m-am gândit să le iau așa frumușel pe rând și să le explic mai pe scurt. Așadar, am și un nutrient favorit, dacă vă vine să credeți ( medicine geek freak) și anume, magneziul. Poate că duc lipsă. Iar v-a zburat gândul la prostii, este? Și îmi mai place magneziul că se ocupă de buna dispoziție. Dacă îți lipsește din organism, e probabil să fii puțin irascibil sau chiar deprimat.

Acid Folic- Formarea globulelor roșii, diviziune celulară. Ne luăm doza din ficat, cereale integrale, legume cu frunze verzi, fructe, nuci, drojdie de bere.

Acizi grași esențiali- Controlează nivelul lipidelor din sânge, produc hormoni. Îi găsim în cerealele integrale, legume, nuci, semințe, uleiuri vegetale cu frunze verde-închis.

Beta-caroten- Preferatul lui Bugs Bunny, este un antioxidant, se găsește în legume și fructe galbene și portocalii, legume cu frunze verzi.

Calciu- Bun la oase și dinți, funcționarea mușchilor și a nervilor. Avem din abundență în lactate, pește, cereale integrale, legume, nuci, varză.

Crom- Controlează nivelul zahărului în sânge și îl întâlnim în brânză și cereale integrale.

Cupru- Pentru absorbția fierului, utilizarea energiei, funcționarea nervilor. Ne luăm porția din pește, legume, ciuperci, avocado, usturoi, spanac, nuci, cacao.

Fibre- Funcție intestinală a.k.a constipație (toate drumurile duc înapoi la ea). Fibrele se găsesc în cerealele integrale, legume, fructe, nuci, semințe.

Fier- E important pentru transportul oxigenului. Este fără număr în ouă, fructe de mare, carne, cereale integrale, legume, alge, curmale, smochine, stafide, semințe, cacao.

Flavonoide- Antioxidant. Din nou, în cereale integrale, legume și fructe intens colorate.

Fosfor- Ajută la creșterea și întreținerea oaselor și a dinților. Alimentele cu fosfor sunt gălbenușul, peștele, fructe de mare, carne, veșnicele cereale integrale, legume, soia, lactate.

Iod- Hm, e șeful formării hormonilor tiroidieni. Avem în fructele de mare, pește, cereale integrale, vegetale cu frunze verzi, ardei, alge, sare iodată.

Magneziu- My precious, produci energie, ajuți la funcționarea nervilor și controlezi nivelul insulinei. Mama loves you. Luăm magneziu din pește, fructe de mare, carne, cereale integrale, nuci, legume, ciuperci, alge, semințe, cacao.

Potasiu- Pentru echilibrul fluidelor și al mușchilor. Potasiu se află în cereale integrale, nuci, semințe, legume, fructe, cacao.

Seleniu- Antidioxidant –>Lactate, pește, carne, cereale integrale (m-am plictisit de ele deja), legume, usturoi, ciuperci.

Zinc- Ajută la creșterea, reproducerea și acțiunea enzimelor, are funcție imunitară. Avem în lactate, ouă, pește, legume, uleiuri vegetale obținute prin presare la rece.

Vitamina A- Pentru piele, păr și ochi, funcția imunitară. Găsim în lactate, pește, crustacee, moluște, carne, cereale integrale, legume, rădăcinoase, usturoi, semințe încolțite.

Vitaminele B- Metabolism sănătos, funcționarea nervilor : lactate, pește, carne, legume, cereale integrale, legume cu frunze verzi, semințe, nuci.

Vitamina C- Ce draguță e această vitamină, e mama vaselor sangvine, are grijă de ele, are efect cicatrizant și e antioxidant. Găsim din plin în citrice și multe alte fructe, ardei și alte legume.

Vitamina D- Pentru oase și dinți. Întâlnim în lactate, gălbenuș, alge, nuci, pește gras, uleiuri din ficat de pește.

Vitamina E- Antioxidant, pentru mușchi și globule roșii. Uleiurile vegetale, ouăle, peștele, cerealele integrale, lintea, fasolea, nucile și semințele conțin această vitamină.

Acestea fiind spuse, la nevoie, consultați minuntatul glosar să vă lămuriți. De curiozitate, aveți vreo vitamină preferată sau sunt doar eu mediFreak?

Advertisements

One thought on “Vitamine pe înțelesul tuturor

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s