Actorul George Ivașcu m-a făcut bărbat

ImageAm fost astăzi la primul meu curs de dicție. Un curs pe care orice domn și domnișoară stimabilă ar trebui să-l urmeze. Desigur,  toți știm să vorbim, dar câți dintre noi știu să vorbească într-un mod corect?

Cele două ore de curs au trecut aproape fără să le simt. Domnul George Ivașcu, este un om extraordinar, cu un simț al umorului foarte… abstract. Ne-a pus pe fiecare să ne prezentăm pentru a ne cunoaște și a ne indentifica eventualele probleme de vorbire. Când i-am zis că sunt de la Deva, mi-a zis că nu se simte accentul deloc. Am fost  mulțumită de asta. Nu mă rușinez cu originea mea, ba din contră, cu fiecare ocazie am grijă să spun de unde provin. Doar că în meseria mea, accentele și regionalismele nu își au locul.

După ce m-a auzit vorbind, mi-a zis că este foarte interesant ca pentru o fată să vorbească în felul în care o fac. Adică nu pe nas. Cică e o problemă la femei, vorbitul ăsta gen piți. Pentru a suta oara, domnul Ivașcu mi-a confirmat ceea ce știam deja: la suflet sunt un bărbat. Diferită. Îmi place diferitul. Luându-ne rând pe rând, ne-a mai și “predat” una alta. Am luat multe învățăminte de la acest domn. Am învățat că oamenii au trac de a vorbi în public pentru că le este frică de ridicol. Că ne este, tuturor, frică de ridicol. Că una e să cunoști arta de a fi, alta e să o știi pe cea de a părea. Că avem nevoie de 3 puncte de sprijin atunci când vorbim, pentru a ne proteja plexul solar. Că de-aia se petrec toate acolo în stomăcel, emoții, dragoste, cam totul trece prin stomac.

A fost comparat vorbitul până și cu dragostea. Îl citez pe domnul Ivașcu: ” Așa e și când te îndrăgosteși și te întreabă mama cum e iubitul. Păăăăi, mmm, nu știuuuu”. Comunicarea nonverbală este cea mai importantă. Comunicarea cu sine e la fel de importantă. Acum ca să folosesc un cuvânt inteligent, nou învățat, apud Ivașcu ( adică a zis ceva ce aparținea de altcineva): “există comunicația (asta cu telefoanele și chestii), comunicarea și cuminecarea”.

La sosirea asistentei lui, Monica Ciută, o doamnă specializată pe voce, ca să zic așa, am repetat prezentările, pentru a ne auzi și ea. S-a văzut că dânsa prindea chiar fiecare greșeală de vorbire pe care ai putea-o avea. Când a ajuns la mine, i-am spus că sunt din Deva, că sunt sarcastică, că am făcut teatru și canto de mică ( și mi-a ghicit imediat poziția de mezzo soprană în cor, fără să-i cânt ceva, atât de tare e tipa) și că am impresia că am voce de bărbat. Monica mi-a zis că “nu, ai o voce foarte frumoasă”. Exercițiile mele vor consta în îndulcirea vocii mele. Image

Pentru a doua oară într-un curs, mi s-a confirmat că totul mă trădează. Până și vocea. Specifică personalității mele posace și acre. Să vedem cum o fac mai… dulce. De abia aștept următorul curs, vreau să am o super voce și o super comunicare orală. Indiferent de profesia pe care o avem, o asemenea știință o văd ca fiind necesară.

Până la sfârșitul cursului, domnul Ivașcu și-a dat seamă că îmi merge gura ca moara stricată, fapt pe care l-a marcat la prezentarea mea, Monicăi. Este efectiv singurul curs la care am mers din plăcere până acum. Jos pălăria pentru zecile de înțelepciuni vârâte în capul nostru de-a lungul celor două ore de curs. La sfârșit ne-a pus să spunem o concluzie, orice ne trece prin cap. Eu am zis mândră ” nu am voce de bărbat!”. Profii au râs și au dat aprobatori din cap, iar colegii au râs și ei. Iubesc să fac oamenii să râdă. Și asta cred că e esența mea.

3 thoughts on “Actorul George Ivașcu m-a făcut bărbat

Leave a Reply

