Echitația- un sport pentru trup și suflet

Image

Aproape toată lumea care mă cunoaște cât de cât, știe că de mică mi-au plăcut caii. Îmi plăceau atât de mult încât atunci când nu mă puteam cățăra pe unul, improvizam cu o creangă dintr-un copac din spatele blocului, pe care o transformam într-un cal frumos și zburdam fericită prin cartier călare pe acel băț.

 Când aveam, totuși posibilitatea să fac rost de un astfel de animal mistic, nu dădeam în spate de la nimic. Deseori, părinții mei mă convingeau să mergem în diverse locuri de pe la țară, spunându-mi că oamenii de acolo au cai. Eram cucerită. Îi mângăiam, îi pupam, îi plimbam sau doar stăteam holbându-mă.

 Pe la sfârșitul generalei am avut șansa să fac ceva semi-profi ( de început). Am mers împreună cu o altă iubitoare de cai să învățăm cum se face treaba de adevăratelea. Acolo m-am îndrăgostit lulea de Pinocchio, semi-poneiul meu ( zic semi pentru că era jumătate ponei de Shetland, jumătate cal normal, pursânge arab). Vreau să spun că povestea noastră de iubire nu a fost una fără năbădăi. La început îmi era frică de el. Țin să menționez că partea din el de pursânge arab, ieșea la suprafață în mod constant. Mai exact, au o personalitate…puternică, să spunem.

Image

Nu credeam că am să întâlnesc un animal cu o asemenea personalitate. Când poneii au devenit prea mici pentru mine ( după vreun an așa), am fost nevoită să trec la categoria “grea”. Mi-a fost teamă ce-i drept de el pentru că nu asculta de nimeni înafară de stăpân și mai și mușca pe deasupra. A fost dificil începutul. Dar ce începuturi nu sunt ? De abia după aproape încă un an, am reușit să-l fac să mă iubească ( mamă, cum sună asta). Cum am reușit? Nu știu sigur, dar cred că a fost iarna când a fost bolnav de era să moară. L-am îngriijit și l-am chinuit când veneau momentele injecțiilor. Stăteam efectiv cocoțată pe el în grajd și îl mângâiam. Nu știu ce s-a întâmplat, dar după ce s-a însănătoșit și-a schimbat atitudinea față de mine.

Am devenit cei mai buni prieteni. Am reușit să fiu a doua persoană pe care o accepta. Deseori îi plăcea să se joace cu mine, mușcându-mă ( fără să ma rănească, de data asta). Eu mă prefăceam că îi întorc spatele, supărată, iar el își punea capul la mine pe umăr și/sau îmi lingea mâna ca să-l iert. După ce îmi trecea “supărarea”, repeta figura. Mă amuza că dacă îi spuneam să-mi pupe mâna, mă bălea toată cu dragoste. Lucrurile deveniseră serioase între noi, ce-i drept. Să mai zici de cal că nu-i deștept. Se zice că de fapt el e prietenul cel mai bun al omului, nu câinele. Iubesc și câinii, dar la cai e deja alt nivel pentru mine. Se spune că echitația este sportul nobil. Sunt de acord cu această afirmație. Cei care cred că e ușor să stai ca o balegă în șa, ei bine, nu e. De-a lungul acestor 3 ani, mi-am format structura corpului și mi-am definit mușchii. Plus de asta, îți faci și un prieten loial. Recomand pentru tonifiere și chiar slăbit. Recomand chiar și pentru depresii. Și chiar și pentru afecțiuni locomotorii.

Image

Pinocchio                                                                                     

De abia în ultimul an, după ce m-am mutat în altă parte și m-am despărțit cu greu de Pinocchio și restul găștii, am învățat să fac lucruri mai interesante și să învăț multe alte “giumbușlucuri”. Din păcate, de când am venit la facultate, n-am mai apucat să fac sportul meu preferat. Îmi e dor de echitație, îmi e dor de inteligența și iubirea animală. De aceea, recomand cu multă căldură și încredere să încercați. E un remediu atât pentru corp, cât și pentru minte.

5 thoughts on “Echitația- un sport pentru trup și suflet

  1. piei, Satano, ca mi-au dat lacrimile! dintotdeauna mi-am dorit sa fac echitatie si nu a vrut nimeni sa mearga cu mine 😦 uite, te invat ce stiu eu si nu stii tu…habar n-am, gasi noi ceva, orice, numai sa mergi si cu mine acolo. would you?

  2. Pingback: Linguine cu fructe de mare « salt'n'sasha

Leave a Reply

