Magia bananelor

Deși am mai scris înainte un articol în care menționam pe scurt super-proprietățile Imagebananelor, la sugestia colegei mele, Ana, am revenit cu informații suplimentare și o analiză mai aprofundată a acestor fructe cremoase și delicioase.

După cum spuneam și înainte, bananele sunt foarte bune dacă ai diaree, dar sunt și foarte sățioase. Sunt întradevăr mai calorice decât alte fructe, dar consumate dimineața sau la prânz n-au niciun efect negativ, ba din contră. Mai spuneam și că au multe vitamine, gen E, B și dacă nu mă înșel și C. Bonus, are calciu și magneziu și poate fi consumată de cei cu probleme la stomac.

Informațiile noi și interesante vin odată cu analiza în profunzime a bananei, această producătoare de dopamină ( substanță care face legătura între neuroni, responsabilă cu diferite activități cum ar fi controlul mișcării ), care ne energizează trupurile și cică ar putea înlocui chiar și băuturile de acest gen. Red bull nu-ți mai satisface nevoile. Bananele sunt cele care îți dau aripi!

O altă noțiune pe care o aveam deja în căpșor, dar reactualizată de abia astăzi a fost proprietatea anti-cancer a bananelor bine coapte. Mie personal, îmi plac cele crude, nu maroniile, însă ele conțin o anume substanță TNF ( Tumor Necrosis Factor ) care face praf celulele canceroase și ajută sistemul imunitar. Image

Cei agitați pot ține cont de faptul că bananele conțin triptofan, un aminoacid pe care creierul îl folosește în alianță cu magneziul și vitamina B6 pentru a produce serotonina. Aceasta este o amină (un compus organic) care are un efect calmant asupra creierului și acționează ca un sedativ ușor, bun chiar și la depresii.

Rețeta mea favorită pentru desert este cea a bananelor flambate. O voi pune pe colega Chiquita să facă. Dacă nu i-o iau eu înainte.

6 thoughts on “Magia bananelor

  1. Mie îmi plac cele foarte coapte, yum-yum! Şi ca să vin în completarea articolului tau, am citit că bananele sunt bune şi pentru tratarea acneei. Cum?! Zonele afectate de acnee se masează timp de 10 minute cu, coaja bananelor, aşadar nimic nu se aruncă totul se foloseşte! Eu una nu am încercat încă, dar cred că o voi face! Poate afli tu mai multe despre asta şi ne spui!

  2. Pingback: Mănâncă sănătos! « Roxana Neagu

Leave a Reply

