10 trucuri anti-insomnie

În ultima perioada am avut niște probleme cu somnul. Am văzut că nu sunt singura. Și ca o Medirox de treabă ce sunt, vă sar în ajutor cu explicații, indicații și sfaturi anti-insomnie. Un somn bun peste noapte regenerază organismul și împrospătează mintea, știm și noi. Uneori chiar și teama de insomnie poate provoca insomnia. Scumbag brain, I know. Avem nevoie de igiena somnului în aceste cazuri.Image

Adultul mediu doarme între 6 ore jumate- 8 ore jumate pe noapte. Femeile ( desigur ) au mai multe probleme de somn decât bărbații, iar aceste tulburări se intensifică odată cu vârsta. O lipsă cronică de somn reduce performanțele fizice și intelectuale din timpul zilei și poate genera anxietate, depresie sau alte probleme nașpa. De regulă, nu putem dormi din cauza gândurilor sau a unor emoții puternice, ca furia, care n-a fost rezolvată în timpul zilei. Printre cauze fizice, avem indigestia, nervozitatea picioarelor și agitația produsă de consumul excesiv de alcool sau cofeină.

Igiena somnului, deci. Este o tehnică de a îți organiza programul zilnic și a-ți crea condiții propice somnului. Așadar:

1. Asigură-te că patul este confortabil.

2. Temperatura să fie plăcută ( 19-20 de grade, zic cercetările ) și camera întunecată și liniștită. Dacă nu se poate, luați-vă o mască și/sau dopuri de urechi.

Image3. Cu 1-2 ore înainte de culcare, nu mâncați, nu fumați, nu consumați chestii ce conțin cofeină, nu vă uitați la TV și nu faceți exerciții fizice.

4. Mâncați o gustare ușoară care induce somnul ( o banană sau o cană cu lapte și biscuiți ). Asta în caz că vă este foame și nu puteți adormi din cauza asta. Pateul sau zacusca nu sunt o soluție.

5. Dacă nu adormiți în jumătate de oră, ridicați-vă, faceți yoga ( serios ) sau citiți o carte.

6. Obișnuiește-te să te culci și să te trezești cam la aceleași ore.

7. Nu adormiți în timpul zilei.

8. Faceți zilnic exerciții măcar 30 de minute.

9. Dacă puteți, profitați din plin de lumina puternică a dimineții pentru a fi treaz, mai degrabă să dormiți până la amiaz. Variația naturală a intensității luminii pe parcursul celor 24 de ore are efecte puternice asupra glandei pineale din creier, care ajută la reglarea bioritmurilor noastre zilnice. Dacă ne culcăm când e întuneric și suntem treji când e lumină, ne imprimăm un tipic sănătos somn-veghe. Image

10. Fă o baie caldă înainte de culcare. Bea și un ceai de pasiflora sau valeriană. Puteți să beți încă o cană de ceai dacă vă treziți în mijlocul nopții și nu puteți adormi.

Dacă nu reușești nici așa, încearcă acest truc super util: concentrează-te pe propria respirație. Urmărește-ți ciclul inspirație-expirație, până mintea ta se concentrează doar pe asta. Îți vine somnul până la urmă, îți zic eu. În caz că după 2-3 săptămâni nu reușești să dormi, mergi la însuși doctorul, ’cause you my friend, might just be ill.

 

 

Advertisements

2 thoughts on “10 trucuri anti-insomnie

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s