Femei și bărbați în societate- 1980 vs. prezent

  Din nou, într-un moment banal din viața mea, mi-a venit ideea acestui articol. Eram la French Bakery zilele trecute cu prietena mea, Anna, când am ajuns să vorbim inevitabil despre societate, femei, bărbați. Și pe măsură ce discuția avansa, am simțit mâna divinității așternându-se pe creștetul meu naiv și oarecum prostuț. Image

  Noi, atât femeile, cât și bărbații din această generație a anilor ’90 suntem niște eroi și cer să fim medaliați. Femeilor le-aș da și o ciocolată pe lângă asta. De ce? Chiar dacă vremurile din anii comunismului te limitau din multe puncte de vedere (tehnologic, medical, economic, etc.), socialul era în floare. Societatea era mai simplă. Interacțiunile sociale erau mai simple. În anii 1980, femeile și bărbații știau, în principiu, ce vor unii de la alții. Fata place băiatul, băiatul place fata, bam iubire. Dacă erai norocos, bam căsătorie, bam copilul într-un final. Simplu, scurt și la obiect.

  Femeilor le era mai greu să păcălească bărbatul că sunt sirene frumoase din povești prin tehnici și alte proceduri de cosmetică. Pe de altă parte, bărbaților nu li se crease impresia cum că ar fi ok să te îndrăgostești de talentul unei femei de a-și picta fața, a-și pune hamurile care umflă sânii și spandexul care modelează forma de brioșă realizată cu ajutorul unor blugi cu talie joasă. Pe scurt, pretenții și așteptări mai puține, lumea roz, flori, inimoare și ponei zburători.

  Așa că mă gândeam eu cum ar fi dacă ne-am transforma părinții în tineri adulți în aceste vremuri. Și i-am pune să interacționeze în societatea din ziua de astăzi. Ar implora milă din primele 24 de ore. Îmi imaginez versiunea anilor ’80, când băiatul scotea fata la cofetărie, și versiunea 2013 a aceleiași situații. Cred că ar fi cam așa: 

ImageVersiune 1980- Băiatul scoate fata la cofetărie. La masă, îi privește chipul frumos, ochii albaștri, pistruii drăguți de pe nas. Ce frumoasă e ! Uite ce drăguț s-a murdărit pe nas de ciocolată. Ahh, ce minunat, aș vrea să o sărut ! 

Versiune 2013- Băiatul scoate fata la cofetărie (știu că nu se mai face asta, dar bear with me). La masă îi privește sânii și decolteul pizdos. Mamă cum bagă eclerul ăla în gură. Hăhăhăhă. Eclerul ăla seamănă cu ceva. Ia uite ! S-a murdărit de vanilie pe la gură. Dacă n-ar fi vanilie, hăhăhăăhh.  ************************ beeep ************. Ce bună e !

  În concluzie pot să afirm că nimeni nu mai știe nimic din ce vrea cineva de la altcineva într-un oarecare moment al vieții. Ceea ce e de rahat. Societatea s-a transformat într-un joc al foamei, combinat cu o urzeală a tronului, care a mutat într-un fel de stăpânul inelelor unde femeia este Frodo și bărbatul este Mount Doom. În încercarea de a ajunge unii la alții, sau mai bine zis, în disperarea de a ajunge unii la alții uităm de simplitate. Și ne complicăm viețile. Și plângem pe la 40 de ani că suntem singuri, înconjurați de pisici, dar avem avere. Și ne numim mașinile după o femeie/bărbat(cum ar fi Jimmy sau Priscilla). Și devenim frustrați. Și vrem să dăm timpul înapoi. Pentru că suntem idioți. Și pentru că…nope. Tot idioți îmi vine să zic.

2 thoughts on “Femei și bărbați în societate- 1980 vs. prezent

Leave a Reply

