Tinitus sau afecțiunea medicală care nu-mi dă pace

M-am trezit într-o dimineață cu o durere mare de cap și un țiuit deranjant în urechi. Un zgomot dinăla ca atunci când mergi în club și e muzica dată tare, iar când ajungi acasă unde e liniște, poți sesiza un zbârnăit enervant în urechi. El trece de regulă până a doua zi. Mie nu mi-a trecut. Și nici n-am fost în club măcar, god damn it. Image

Ca un MediRox veritabil ce sunt, știam ce am. Nu voiam să accept ce am, dar știam.

Tinitus este bâzâitul acela din ureche pe care doar tu îl auzi (sau doctorul atunci când mușchiul urechii are spasme) în absența unei surse externe de zgomot. Adică dacă stai în liniște sau într-un mediu cu puțin zgomot urechile tale fac “riiiiiiiiiiiing” în mod constant/neîncetat/neoprit. Am sperat în primele zile că trece de la sine. Apoi au venit durerile de cap, de ochi și tot tacâmul. M-am trezit într-o dimineață plângând că nu mi se întâmplă mie asta. Deși nu e o afecțiune care îți amenință viața efectiv, mulți oameni suferinzi de tinitus cad în depresie. Unii se mai și sinucid. Yey. Happy, happy, joy, joy.

Am fost la doctor astăzi. Știam că nu există tratament pentru asta. Nu are nimeni ce să-ți facă, doar aparate auditive care emit zgomote albe (white noise) care contracarează sunetul căcăcios din ureche. Tinitusul poate să treacă la fel de brusc precum a apărut. Sau poate să nu trecă toată viața. Cauzele pot fi multe: tensiune mare, circulație proastă la cap, mediu zgomotos.

Știam asta. Știam. Știam. Nu voiam să aud cuvântul tinitus din gura doctorului. Mi-au făcut o audiogramă (să vadă cum stai cu auzul) și m-au pus într-o cameră izolată fonic cu diferite dispozitive în urechi. Trebuia să apăs un buton când auzeam sunetul dintr-o ureche sau alta. Și deși sunt fată deșteaptă și m-am prins că atunci când apasă asistenta pe acolo ceva, înseamnă că vine sunetul, am decis sa nu trișez. Și la unele sunete de mică frecvență, o vedeam că apasă o dată, de două ori, de trei ori și eu nu auzeam nimic. Nu auzeam. Nu cred că ați fi vrut să-mi vedeți fața de cățel rănit și îndurerat când am realizat ce se întâmplă.

Doctorița mi-a confirmat ce știam deja și mi-a dat niște pastile/vitamine și să revin cu noroc bun Imagepeste două săptămâni. Partea distractivă a fost că nu mai am voie să ascult muzică la căști. Sau să merg la film. Sau în cafenele unde e zgomot. Sau să trăiesc. Haha. Am plecat foarte furioasă pe viață (sau pe mine) de acolo. Îmi venea să strig ca o fetiță râzgâiată la toți boschetarii care cerșeau: ce vă plângeți că nu aveți unde locui și ce mânca?? EU NU AUD DECÂT CLOPOȚEI ÎN URECHI!”.

M-am calmat și am realizat că am acordat prea puțină importanță lucrurilor simple care contează cu adevărat- să asculți muzică, să mergi la film, chiar să mergi în club, să nu auzi clopoței în urechi, să poți merge la The Hobbit fără să îți periclitezi auzul. Să fii sănătos. Acum încep să învăț lecțiile pe care ți le dă viața. Și să vreau să schimb ceva cu adevărat. Să apreciez. Eu am cântat toată viața mea. Cor, canto, ce vrei tu. Eu sunt fata care cântă mereu, mereu cu căștile în urechi. Nici măcar nu ascult muzica tare. Înainte auzeam în culori, acum aud alb-negru.

Faptul că simt că îmi sunt răpite lucrurile astea, mă fac să-mi doresc să plâng. Că nu am știut să le apreciez decât atunci când erau în pericol să nu mai fie. Ce e cu adevărat amuzant? Nu auzisem de boala tinitus până în vara asta când am fost la Londra și am citit un articol într-o revistă despre asta. După care tatăl meu a “procurat” aceeași boală. Am urmat eu, ca fata lu tata ce sunt. A fost un avertisment, îmi dau eu seama. AMR 4 luni până când lucrurile nu vor mai la fel- bucură-te de viață, de auz, de muzică, stop bitching că nu ți-ai găsit rochiță roșie sau n-ai mașină.

Așa că asta e lecția mea pentru voi: nu știți niciodată când viața vă poate lua ceva ce considerați fără mare importanță până la momentul respectiv. Gândiți-vă la ce este cu adevărat important și don’t let go of it.

Leave a Reply

