Ediție de An Nou- Lucruri simple vs. lucruri complicate

ImageAm fost învățați încă din fragedă pruncime să ne comportăm ca niște primate cu privire la anumite chestiuni. Precum un pui de cimpanezeu care tocmai a dat peste o piatră frumos strălucitoare, ne place să analizăm profunzimea și complexitatea unei situații. Complexul și necunoscutul este misterios, atrăgător. Cine a zis că oamenilor le este frică de necunoscut este un idiot. Într-un fel, e ca în desenele animate, când personajul principal ajunge în fața unui semn pe care scrie “nu intra”. Și intră. De ce? Pentru că e idiot.

Ca aplicabilitate în viața reală, am auzit deseori din gura prietenelor mele lucruri pe care eu nu le înțeleg. De exemplu că un băiat super ok le place, dar ele preferă pe unul cu prietenă. Sau unul care le înșală. Sau unul care are prietenă și le și înșală. Sau le mint. Sau au fost atât de traumatizați în copilărie încât fac extorsiunea unui degajament rezultată prin intervenția exhaustivă asupra unui burlan de natură freuidiană să pară mic copil.

Sau alt exemplu, atunci când oamenii au de îndeplinit diverse sarcini. Cu siguranță vor alege cea mai complicată și întortocheată cale. Pentru că cea simplă pare prea frumoasă ca să fie adevărată. Un exemplu și mai specific, eu. La engleză am fost mereu printre cei mai buni. Dar la testele de gramatică eram groaznică pentru că primeam niște exerciții care erau ATÂT de ușoare încât mi se părea că sigur e ceva în neregulă cu ele, că trebuie să fie o șustă secretă de care nu mă prind. Cunoscusem limba engleză în toate formele și în toată complexitatea ei, încât atunci când am fost pusă în fața simplității ei, pizdeam aproape toate exercițiile ușoare pe care le primeam. Dar pe cele grele le făceam bine. Image

În concluzie, fuck logic, that’s why. Am învățat în ultimul an să apreciez simplitatea în toate formele ei. Și să încerc să fug de complicat. Sau cel puțin de acel complicat care nu-mi aduce nicio satisfacție. Sau care mă face să mănânc paste cu ton și bomboane de pom cu ciocolată la unu noaptea. Complicatul îți aduce ulcer. Și te face gras. Simplul te face fericit. Și te plictisește. Oamenii fug de simplu pentru că pare plictisitor la prima vedere. Simplu nu trebuie să fie complicat ca să fie distractiv. Trebuie doar să fie un simplu divers.

Așa că deviza pe anul 2014? Peste tot numai simplu, simplu, simplu…

Leave a Reply

